خبرنگاران 19 مبتلا و 4 فوتی، آخرین آمار کرونا در چین

به گزارش ایران 20 دانلود، پکن- خبرنگاران- کمیسیون ملی بهداشت چین امروز شنبه خاطرنشان کرد در 24 ساعت گذشته 19 فرد مبتلا به ویروس کرونا در چین شناسایی شده اند که 18 مورد آن ها وارداتی و تنها یک مورد داخلی بوده است.

خبرنگاران 19 مبتلا و 4 فوتی، آخرین آمار کرونا در چین

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران از کمیسیون ملی بهداشت چین، در شبانه روز گذشته همچنین 64 مورد بدون علامت یا به اصطلاح ناقل خاموش در چین شناسایی شده و زیر نظر قرار گرفته اند این آمار از ابتدای ماه مارس جاری در لیست کمیسیون ملی بهداشت چین قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، آمار کل مبتلایان در چین تا کنون به 81 هزار و 639 تن و آمار جان باختگان هم سه هزار و 326 تن رسیده است آمار افراد ناقل خاموش هم به یک هزار و 30 تن افزایش یافته است.

مقامات چین همچنین اظهار داشتند با ترخیص 180 بیمار دیگر از بیمارستان، شمار کل بهبود یافتگان در این کشور به 76 هزار و 751 تن افزایش یافته است.

اما در ووهان کانون اولیه ویروس کرونا در چین همزمان با کوشش ها برای از سرگیری زندگی عادی و آماده سازی شهر توسط مسئولین، یکی از مقامات ارشد مرکز کنترل و ارزیابی شرایط شیوع کرونا در چین، به ساکنان این شهر هشدار داد که با وجود کاهش قابل توجه شمار مبتلایان در چین، همچنان هشیار باشند، در خانه های خود بمانند و از رفت و آمد در سطح شهر خودداری نمایند.

شیوع ویروس کرونا معروف به کووید 19 برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (24 آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اظهار داشت.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا لحظه مخابره این خبر در سراسر دنیا، به یک میلیون و 100 هزار نفر رسیده که 59 هزار و 160 تن فوت شده و 229 هزار نفر بهبود یافته اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 921

به "خبرنگاران 19 مبتلا و 4 فوتی، آخرین آمار کرونا در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 19 مبتلا و 4 فوتی، آخرین آمار کرونا در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید