خبرنگاران شرایط پایدار کرونا با 25 بستری و 2 جان باخته جدید در استان اردبیل

به گزارش ایران 20 دانلود، اردبیل - خبرنگاران - شرایط پایدار کرونا در استان اردبیل ادامه داشته و در شبانه روز گذشته 25 نفر بیمار مبتلا به کوید 19 در بیمارستان های استان بستری شده و 2 نفر نیز جان باختند.

خبرنگاران شرایط پایدار کرونا با 25 بستری و 2 جان باخته جدید در استان اردبیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل روز آدینه به خبرنگاران گفت: هم اکنون 161 نفر در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 57 نفر در آی سی یو تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

دکتر شهرام حبیب زاده اعلام کرد: با فوت 2 بیمار در شبانه روز گذشته مجموع جان باختگان کرونا در استان به هزار و 340 نفر رسید.

به گفته وی ، هم اکنون شهرستان های پارس آباد، خلخال و سرعین در شرایط زرد و اردبیل ، مشگین شهر، بیله سوار، نیر، نمین ، کوثر . اصلاندوز و گرمی مغان در شرایط آبی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل ادامه داد: این شرایط پایدار و سیر نزولی چند روز اخیر شیوع کرونا در استان، در صورت بی توجهی شهفرایندان، تبعات خطرناکی را به دنبال خواهد داشت و مردم نباید گرفتار عادی انگاری بیماری شوند.

وی نسبت به ضرورت حفظ و بهبود شرایط فعلی شیوع کرونا در استان اردبیل هشدار داد و گفت: هرگونه عادی انگاری بیماری و بی توجهی به رعایت دستورالعمل های بهداشتی پیک چهارم کرونا را به همراه خواهد داشت.

دکتر حبیب زاده اعلام کرد: مردم برای کنترل بیماری کرونا باید احتیاط بیشتری نموده و با جدیت بالا، مقررات اعلام شده از جمله استفاده از ماسک و فاصله فیزیکی حداقل 1.5 متری را رعایت نمایند.

وی همچنین اضافه نمود: با توجه به فرایند شنماینده شیوع کرونا، همراهی مردم و رعایت پروتکل های کنترل این بیماری بسیار لازم است.

به گزارش خبرنگاران، هفت هفته پیش، تعداد فوتی های کووید.19 در استان اردبیل در رکودی کم سابقه به 22 نفر فوتی در یک شبانه روز رسیده بود ولی طی 2 هفته گذشته 2 بار فوتی های کرونا در این استان به صفر رسید.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه با 22 فوتی، بالاترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا در 25 آبان ماه با 113 نفر و نیز بالاترین رکورد بستری همزمان بیماران کرونا با 503 نفر در روز 2 آذرماه به ثبت رسیده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 اسفند 1399 بروزرسانی: 4 اسفند 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1439

به "خبرنگاران شرایط پایدار کرونا با 25 بستری و 2 جان باخته جدید در استان اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شرایط پایدار کرونا با 25 بستری و 2 جان باخته جدید در استان اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید