خبرنگاران مقتدی صدر: اجازه تقسیم عراق را نخواهیم داد

به گزارش ایران 20 دانلود، بغداد- خبرنگاران- مقتدی صدر رهبر جریان صدر روز دوشنبه تاکید نمود که اجازه نخواهد داد هیچ گروه و جناح سیاسی اقدام به تقسیم عراق کند.

خبرنگاران مقتدی صدر: اجازه تقسیم عراق را نخواهیم داد

وی در مصاحبه ای تلویزیونی گفت که امیدوارم کردها و اهل تسنن از کابینه حمایت و برای تشکیل دولتی به دور از سهمیه بندی ها همکاری نمایند.

صدر اضافه کرد که از برهم صالح رییس جمهوری حمایت می کنم زیرا وی کسی است که محمد توفیق علاوی را برای نخست وزیری معرفی کرد.

وی اظهار کرد که من با علاوی موافقت نکردم، اما سکوت کردم و این رییس جمهوری بود که او را معرفی و مامور تشکیل دولت کرد.

روحانی شیعه عراقی ادامه داد که رییس جمهوری مراقب تظاهرنمایندگان است و هر کس که شایسته باشد به او ادای احترام می کنیم و هر کس از صلح منحرف گردد، چندین بار به او هشدار می دهیم.

وی با بیان اینکه دشمن کردها نیست اما سیاستمداران آنها برای کسب سهمیه در دولت جدید کوشش می نمایند، خطاب به مسعود بارزانی گفت که او نباید با آمریکایی ها همنوایی و همکاری کند زیرا آنها به وی یاری نمی نمایند.

این روحانی شیعه عراق شرح داد که خودم را ناظر و حامی انقلابیون و پدر آنان به حساب می آورم و همه مسایل و چالش ها با آنان حل خواهد شد.

وی تاکید نمود که آنچه در میدان الوثبه (در بغداد) انجام شد، مرا به شدت آزرد و اگر تکرار گردد، دشمنی خودم را با انقلابیون اعلام خواهم کرد، متعهد می شوم چه انقلاب پیروز گردد یا نگردد، چهره قاتلان معترضان در میدان الصدرین نجف را برملا کنم.

صدر با بیان اینکه هیچ دولتی در عراق از سال 2003 بدون مداخله وی شکل نگرفته است، گفت: انتخابات زودهنگام اقدامی واجب برای نخست وزیر است و باید تا خاتمه امسال میلادی برگزار گردد.

وی تاکید نمود که آمادگی دارم سلاح سرایا السلام را در دولت آینده تحویل دهم و خاتمه فعالیت جیش المهدی را در هر زمانی اعلام کنم.

رهبر جریان صدر گفت که در انتخابات آینده مداخله نمی کنم و از نامزدی هیچ ائتلاف سیاسی حمایت نخواهم کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 821

به "خبرنگاران مقتدی صدر: اجازه تقسیم عراق را نخواهیم داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مقتدی صدر: اجازه تقسیم عراق را نخواهیم داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید