خبرنگاران صادرات کالا از استان اردبیل به خارج از کشور افزایش یافت

به گزارش ایران 20 دانلود، اردبیل-خبرنگاران-معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: با وجود تحریم های اقتصادی ظالمانه و محدودیت های ایجاد شده بواسطه ویروس کرونا، صادرات کالا از استان امسال افزایش محسوسی داشته است.

خبرنگاران صادرات کالا از استان اردبیل به خارج از کشور افزایش یافت

به گزارش خبرنگاران، ارژنگ عزیزی روز سه شنبه در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان اردبیل با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در گرجستان اضافه کرد:امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ارزش کالاهای صادراتی 39 درصد و به لحاظ وزن 2 درصد افزایش داشته است.

وی همچنین گفت: در روزهای اخیر صادرات محصول سیب زمینی به دلیل تجدید نظر در قیمت پایه صادراتی این کالا به لحاظ ارزش 175 درصد و وزن 283 درصد نسبت به پارسال افزایش داشته است.

امسال بیش از 21 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اردبیل به کشت سیب زمینی اختصاص یافته بود که پیش بینی می شود میزان تولید سیب زمینی به 850 هزار تن در استان برسد.

سیب زمینی استان اردبیل علاوه بر تامین نیاز داخل استان و کشور، به کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکیه، گرجستان و پاکستان صادر می شود.

عزیزی توسعه مناسبات تجاری با گرجستان را برای استان اردبیل حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: هرچند این کشور گرجستان با ما مرز مشترک ندارد ولی همواره بخشی از صحنه معادلات ژئوپلیتیک قفقاز بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین به لحاظ علاقمندی جمهوری اسلامی ایران به اتصال کریدور اقتصادی از خلیج فارس به منطقه قفقاز و دریای سیاه، توسعه مناسبات با این کشور برای ما حائز اهمیت است.

معاون استاندار اردبیل اظهار کرد: مسئولان دولتی و بخش خصوصی استان اردبیل آمادگی دارند در این خصوص نقش برجسته ای ایفا کنند.

قاسمی سفیر جمهوری اسلامی ایران در گرجستان نیز گفت: با توجه به اینکه شرایط کنونی برای تجارت با این کشور مناسب است، صادرکنندگان می توانندبا استفاده از موقعیت موجود محصولات و کالاهای خود را از طریق گرجستان به سایر کشورها صادر کنند.

وی گفت : آمادگی کامل برای ارائه خدمات به تمامی کارگزاران و فعالان اقتصادی در خصوص حمایت های تخصصی در زمینه های مختلف و تبادل اطلاعات را داریم.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 آبان 1399 بروزرسانی: 30 آبان 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1257

به "خبرنگاران صادرات کالا از استان اردبیل به خارج از کشور افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران صادرات کالا از استان اردبیل به خارج از کشور افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید