خبرنگاران دستگیری شماری از معترضان به نژادپرستی در انگلیس

به گزارش ایران 20 دانلود، لندن - خبرنگاران - پلیس لندن روز یکشنبه (11 خرداد) از دستگیری 11 معترض به نژادپرستی در این کشور که برای اعلام همبستگی و حمایت از شهروندان آمریکایی دست به تظاهرات زدند، خبر داد.

خبرنگاران دستگیری شماری از معترضان به نژادپرستی در انگلیس

بر اساس اعلام متروپلیتین پلیس، جرم این افراد توهین به پلیس و نقض مقررات بهداشتی در میانه کرونا عنوان، و برای بازپرسی به بازداشتگاه منتقل شدند. از این تعداد 5 نفر مقابل سفارت آمریکا دستگیر شدند.

معترضان به قتل یک شهروند سیاهپوست توسط پلیس آمریکا ظهر یکشنبه پس از تجمع در میدان ترافلگار لندن، با سردادن شعارهایی در اعتراض به رفتارهای نژادپرستانه دولت آمریکا در میان تدابیر شدید امنیتی به سمت سفارت خانه این کشور تظاهرات کردند.

آن ها در میانه راه از مقابل دفتر نخست وزیری، مجلس و همچنین برج سوخته گرنفل که در جریان آن 72 شهروند عمدتا از اقلیت های قومی، بر اثر اهمال آتش نشانی لندن جان باختند عبور کرده و به کنایه از آخرین کلام مقتول آمریکایی فریاد نمی توانم نفس بکشم سر دادند.

صادق خان شهردار لندن با ایراد سخنانی در این حرکت اعتراضی شرح داد که قتل شهروند سیاهپوست آمریکایی باعث خشم مردم آمریکا و سراسر جهان شده است.

وی افزود: هیچ کشور، شهر و نهادی نباید از رفتار نژادپرستانه و تاثیر آن ابراز خوشنودی کند. صادق خان مدعی شد که او در کسوت شهردار و پلیس لندن با رفتار خشن ماموران برخورد جدی خواهند کرد.

در سایر شهرهای انگلیس هم معترضان در چارچوب پویش زندگی سیاهپوستان اهمیت دارد، دست به تظاهرات مشابهی زدند. معترضان در شهر کاردیف پارچه نوشته ای را حمل می کردند که رو آن نوشته بود: اگر در شرایطی که بی عدالتی رخ می دهد خنثی عمل کنید طرف سرکوبگر هستید.

جورج فلوید 43 ساله شهروند سیاه پوست آمریکایی سه شنبه هفته گذشته (6 خرداد) در حالی که درک شووین افسر پلیس سفیدپوست زانویش را روی گردن او گذاشته بود، کشته شد.

دیشب(شنبه شب) هزاران آمریکایی در شهرهای مختلف دست به تظاهرات گسترده زدند که با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد.

شهروندان خشمگین آمریکایی با وجود تهدیدهای دونالد ترامپ رئیس جمهوری و هشدارهای مقام های ایالتی در اعتراض به نژادپرستی و قتل یک فرد سیاهپوست، در دو روز اخیر دست به تظاهرات زده که در برخی شهرها به درگیری با نیروهای امنیتی کشیده شده است.

دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس در واکنش به این تحولات، قتل شهروند سیاهپوست آمریکایی را غم انگیز توصیف اما از محکومیت توییت جنجالی ترامپ که خطاب به معترضان گفته بود وقتی غارت شروع می شود، شلیک هم شروع می شود، خودداری کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1027

به "خبرنگاران دستگیری شماری از معترضان به نژادپرستی در انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دستگیری شماری از معترضان به نژادپرستی در انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید