خبرنگاران اختلافات سیاسی همچنان مانع برگزاری جلسه مجلس عراق است

به گزارش ایران 20 دانلود، بغداد- خبرنگاران- با وجود گذشت بیش از 30 دقیقه از زمان مقرر برای شروع جلسه رای اعتماد به کابینه الکاظمی، ادامه اختلافات سیاسی همچنان مانع برگزاری این جلسه شده است.

خبرنگاران اختلافات سیاسی همچنان مانع برگزاری جلسه مجلس عراق است

طبق گزارش ها، قبل از تعویق یک ساعته جلسه، گفته شده بود 200 نماینده از مجموع 329 نماینده در جلسه حضور یافته اند، اما تعداد نمایندگان حاضر در سالن اصلی مجلس در حال حاضر از 150 نماینده تجاوز نمی کند.

جلسه فوق العاده مجلس برای اعطای رای اعتماد به کابینه الکاظمی قرار بود که ساعت 9 شب به وقت محلی بغداد برگزار گردد اما هیات رییسه مجلس جلسه را با هدف حصول توافق بیشتر بین فراکسیون ها یک ساعت به تعویق انداخت.

نمایندگان فراکسیون دولت قانون (نوری المالکی) و بعضی فراکسیون های معترض به علاوه فراکسیون نمایندگان استان بصره متشکل از 25 نماینده از شرکت در جلسه رای اعتماد به کابینه الکاظمی خودداری نموده اند.

نمایندگان بصره در مجلس، در بیانیه ای مشترک اعلام نموده اند؛ به دلیل پافشاری اهالی بصره به واگذاری حداقل دو وزارتخانه نفت و حمل و نقل به این استان که شاهراه مالی عراق به شمار می رود، از شرکت در جلسه مجلس و اعطای رای اعتماد به کابینه الکاظمی خودداری می نمایند.

بیشتر نمایندگان در زمان حاضر در کافه تریای مجلس حضور داشته و از حضور در سالن جلسه طفره می فرایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1005

به "خبرنگاران اختلافات سیاسی همچنان مانع برگزاری جلسه مجلس عراق است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اختلافات سیاسی همچنان مانع برگزاری جلسه مجلس عراق است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید