خبرنگاران اجرای شعار جهش فراوری در گرو بکارگیری مدیران متخصص است

به گزارش ایران 20 دانلود، اصفهان - خبرنگاران - رییس کمیسیون کشاورزی و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان گفت: بکارگیری مدیران متخصص در همه وزارتخانه ها و بخش های مختلف برای عملیاتی شدن شعار جهش فراوری لازم است.

خبرنگاران اجرای شعار جهش فراوری در گرو بکارگیری مدیران متخصص است

محمد صادقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان جهش فراوری از سوی رهبر معظم انقلاب اضافه نمود: اگر مدیران متخصص در رشته های مرتبط با خود مدیریت را قبول نمایند و رابطه بر ضابطه مسلط نباشد، بسیاری از مسائل بر سر راه فراوری، برطرف و با جهش فراوری، تحولی جدید در کشور ایجاد می گردد.

وی با تاکید بر ضرورت تشکیل ستادی برای پیگیری اجرایی شدن اهداف شعار سال، اظهارداشت: ضروری است مدیران دستگاه های اجرایی و بخش های مختلف عملکرد خود در این زمینه را ارائه نمایند و با مدیرانی که عملکرد مناسب ندارند، برخورد گردد.

صادقی با بیان اینکه باید از رفتار سطحی و شعاری در این زمینه پرهیز کرد، گفت: باید برنامه ریزی برای تحقق جهش فراوری با مطالعه و نظرخواهی از همه بخش ها و متخصصان مربوطه انجام گردد و اگر برنامه ای اجرا می گردد، نیمه کاره رها نگردد.

رییس کمیسیون کشاورزی و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان با تاکید براینکه ضعف مدیریت، می تواند بخش فراوری کشور را قربانی کند، اضافه نمود: اگر اشتباهی به دلیل ضعف مدیریت صورت گیرد، سرمایه گذاران و فراورینمایندگان نابود و به بانک ها بدهکار می شوند.

وی همچنین به آخرین شرایط کشاورزی در استان اصفهان اشاره و اظهار داشت: در سالی که گذشت بارش های خیلی خوبی نداشتیم و ذخیره آب در پشت سد زاینده رود چندان زیاد نیست.

ذخیره کنونی سد زاینده رود 388 میلون مترمکعب و ظرفیت این سد 1.4 میلیارد متر مکعب است.

صادقی با اشاره به اینکه خروجی آب رودخانه از سد زاینده رود در بهمن و اسفند پارسال چند روز دیرتر نسبت به موقع مقتضی افزایش یافت، اضافه نمود: با این حال امید است که میزان برداشت محصولات کشاورزی در این استان به دلیل کشت آبان و آذر که انجام شد در انتها سال زراعی جاری(مهر 99) نسبت به سال زراعی گذشته تا 40 درصد افزایش یابد.

به گفته وی، برای آبیاری بهتر محصولات کشاورزی در استان اصفهان ضروری است آب زاینده رود یک نوبت دیگر در فروردین امسال نیز رهاسازی گردد.

وی با تاکید براینکه بخش کشاورزی کشور باید به سمت فناوری ها و روش های نوین حرکت کند، توضیح داد: در بسیاری از کشورها، میزان مصرف آب در بخش کشاورزی و ضایعات آن حدود 5 درصد اما در کشور ما حدود 40 درصد است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت شروع سال 1399 هجری شمسی، سال جدید را سال جهش فراوری نامگذاری و تأکید کردند: جوری عمل کنید که با جهش فراوری، تغییری محسوس در زندگی مردم به وجود آید.

ایشان اضافه نمودند: البته لازمه تحقق این هدف برنامه ریزی است و بخش های مختلف مانند سازمان برنامه، مجلس و مرکز تحقیقات آن، قوه قضاییه، مجموعه های دانش بنیان و گروه های پرشمار جوان، مبتکر و فعال باید در این برنامه ریزی ها شرکت نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 901

به "خبرنگاران اجرای شعار جهش فراوری در گرو بکارگیری مدیران متخصص است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اجرای شعار جهش فراوری در گرو بکارگیری مدیران متخصص است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید