حمله انتحاری به ساختمان نخست وزیری سومالی 6 کشته برجای گذاشت

به گزارش ایران 20 دانلود، خبرنگاران : در حمله انتحاری فردی به ساختمان نخست وزیری سومالی، دست کم 6 نیروی امنیتی کشته شدند.

حمله انتحاری به ساختمان نخست وزیری سومالی 6 کشته برجای گذاشت

جهت دریافت خدمات طراحی پارکینگ کلاسیک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه سازی و حیاط سازی می‌باشد.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، بامداد امروز انفجار بمب در یک حمله انتحاری که بیرون ساختمان نخست وزیری سومالی در موگادیشو رخ داد، جان دست کم 6 نفر را گرفت.

به نظرمی رسد کشته شدگان از نیروهای امنیتی ساختمان نخست وزیری هستند.

به گفته شاهدین فرد بمب گذار پس از قرار دریافت در جمع نیروهای امنیتی بیرون ساختمان اقدام به منفجر کردن بمب همراه خود نموده است.

در زمان بمب گذاری عبدی فرح شیردون سعید، نخست وزیر سومالی در ساختمان نخست وزیری حضور داشته ولی آسیبی به وی نرسیده است.

تا به امروز هیچ گروهی مسئولیت این عملیات انتحاری را به عهده نگرفته، ولی به نظر می رسد به علت تشابه نوع عملیات این اقدام نیز توسط گروهک تروریستی الشباب وابسته به القاعده اجرا شده باشد.

گروهک الشباب با انجام این عملیات های تروریستی در سومالی در نظر دارد دولت حسن شیخ محمود، رئیس جمهور این کشور را که منتخب مجلس سومالی است سرنگون نموده و به 8 سال دولت انتقالی در این کشور سرانجام دهد.

موگادیشو، پایتخت سومالی سال گذشته نیز شاهد اقدامات تروریستی بسیاری بوده است، بعنوان مثال در آخرین ماه سال میلادی گذشته، فردی با حمله به یک رستوران و انفجار بمب سبب کشته شدن 3 شهروند سومالیایی شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 17 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 713

به "حمله انتحاری به ساختمان نخست وزیری سومالی 6 کشته برجای گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله انتحاری به ساختمان نخست وزیری سومالی 6 کشته برجای گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید