حملات ترکیه به شمال سوریه با نقض توافق سوچی از سر گرفته می گردد

به گزارش ایران 20 دانلود، به گزارش خبرنگاران به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در سخنانی بیان کرد که نه کشور و نه دولت او هیچ مسئله ای با کُردها ندارد.

حملات ترکیه به شمال سوریه با نقض توافق سوچی از سر گرفته می گردد

اردوغان در حالی که کُردهای سوری را برادران کُرد مطرح کرد، بر این موضوع تاکید کرد که مشکل اصلی ترکیه با سازمان های به گفته او تروریستی در منطقه کُردی سوریه است.

رئیس جمهوری ترکیه در سخنان خود همچنین گفت: مسئله منطقه امن از زمان دولت اوباما در دستور کار بود، بنابراین رفتار مخالفت آمیز بعضی کشورهای غربی با موضوع منطقه امن به گونه ای که انگار ترکیه این موضوع را به تازگی مطرح نموده، چندان منطقی نیست.

اردوغان در عین حال گفت که اگرچه دولت او پیش از آن که گام هایی فراتر از مسائل دیپلماتیک بردارد، دیگر طرف ها و متحدان خود را آگاه می سازد، اما برای جنگ علیه کریدور ترور در طول مرزهای خود به اجازه هیج کسی احتیاج ندارد.

رئیس جمهوری ترکیه علاوه بر این تهدید کرد اگر گروه های به گفته او تروریست وای.پی.جی (YPG) پس از اتمام دوره آتش بس 150 ساعته فعلی در مناطق امن اعلام شده در شمال سوریه ظاهر شوند، ارتش ترکیه به شدت این نیروها را در هم خواهد کوبید و در صورت عدم عقب نشینی از مناطق اعلام شده در توافق سوچی، ترکیه حملات هوایی خود را از سر خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 497

به "حملات ترکیه به شمال سوریه با نقض توافق سوچی از سر گرفته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حملات ترکیه به شمال سوریه با نقض توافق سوچی از سر گرفته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید