جبران باسیل: آمریکا اتهامم را ثابت کند، از سیاست کنار می روم

به گزارش ایران 20 دانلود، رئیس جریان آزاد ملی لبنان در واکنش به تحریم های آمریکا به اتهام ساختگی فساداعلام کرد، اگر این اتهام ثابت شود سیاست را کنار می گذارد.

جبران باسیل: آمریکا اتهامم را ثابت کند، از سیاست کنار می روم

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جبران باسیل، وزیر خارجه پیشین و رئیس جریان آزاد ملی لبنان در توییتی نوشت: امیدوارم موضوع اتهامات نهایی شده و همه چیز روشن شود. اگر اتهام فساد علیه من اثبات شود، زندگی سیاسی را کنار می گذارم. کشور بزرگی مثل آمریکا که از همه جابجایی پولی در دنیا مطلع می شود نمی تواند همه چیز را روشن کند؟ با توجه به اینکه من اولین کسی هستم که حساب های بانکی خود را به مردم لبنان اعلام کرد.

وی افرود: تاریخ به ما یاد داده که کنار گذاشتن هر فرقه ای به انفجار اوضاع منجر می شود و در اینجا درباره یک قشر صحبت می کنیم نه فقط حزب الله.

باسیل در ادامه نوشت: محاصره به لحاظ اقتصادی و اقتصادی (توسط آمریکا) موفقیت آمیز بود و به همین دلیل اوضاع بد شد اما به مرحله فتنه و انفجار اوضاع نرسیده ایم. من با مفهوم دولت هستم و سند تفاهم با حزب الله تنها در این باره صحبت می کند و عبارت استراتژی دفاعی اولین چیزی است که در این سند ذکر شده است.

دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خارجه آمریکا ششم نوامبر جبران باسیل را به دلیل حمایت از حزب الله با اتهام فساد در لبنان در فهرست تحریم ها قرار داد.

استیون منوچن، وزیر خزانه داری آمریکا در خصوص تحریم باسیل گفته بود: تحریم باسیل نشان می دهد که ایالات متحده از فراخوان ادامه دار مردم لبنان برای اصلاحات و مسئولیت پذیری حمایت می کند.

رئیس جریان آزاد ملی همچنین در مصاحبه با شبکه الحدث گفت: به آمریکایی ها با صدای بلند می گویم، چیزی به من بدهید که امنیت، ثبات و قدرت لبنان را حفظ و عدم حمله به این کشور را تضمین کند، در این صورت مستقیم و علنی به حزب الله و بعد هم به لبنانی ها می گویم که بهای قطع روابط با حزب الله این چیزهاست که می توانم برای لبنان با ارمغان بیاورم.

وی گفت، به شرط تعهد آمریکا و عرصه بین الملل برای تقویت لبنان، استرداد سرزمینش، بازگرداندن آوارگان سوری به کشورشان و اینکه لبنان به کشوری تبدیل شود که بتواند توازن نظامی استراتژیک داشته و مقابله کند، درمورد قطع روابط با حزب الله به مذاکره می نشیند.

باسیل ادامه داد: اگر بخواهیم ائتلاف را لغو کنیم به خواست و اراده خود و براساس منافع کشور این کار را خواهیم کرد نه به خواسته خارجی که تنها نتیجه اش بازی با صلح داخلی است.

رئیس جریان آزاد ملی همچنین گفت، همزمانی طرح معامله قرن و محاصره اقتصادی و اقتصادی لبنان تصادفی نبوده بلکه یک برنامه هدفمند بوده است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 آذر 1399 بروزرسانی: 28 آذر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1313

به "جبران باسیل: آمریکا اتهامم را ثابت کند، از سیاست کنار می روم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جبران باسیل: آمریکا اتهامم را ثابت کند، از سیاست کنار می روم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید