جایزه 5 میلیون دلاری برای فراوری کیت های ارزان تست کرونا

به گزارش ایران 20 دانلود، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، یکی از چالش های مهم بر سر راه مقابله با ویروس کرونا، شناسایی این بیماری به وسیله انجام تست های دقیق، سریع و ارزان است. تا به حال در این زمینه موفقیت قطعی به دست نیامده و علیرغم صرف میلیون ها دلار بودجه تحقیقاتی نتایج ارائه شده به وسیله بسیاری از آزمایش ها یقین آور نیست.

جایزه 5 میلیون دلاری برای فراوری کیت های ارزان تست کرونا

از همین رو مؤسسه ایکس پرایز از برگزاری رقابتی موسوم به تست سریع کووید خبر داده که با همکاری سازمان غیرانتفاعی دیگری به نام اوپن کووید اسکرین برگزار می گردد. شرکت نمایندگان در این رقابت باید کیت های تست ارزان، سریع و دقیق طراحی نمایند تا بتوان از گسترش ویروس مذکور جلوگیری کرد.

انوشه انصاری مدیرعامل ایکس پرایز در این مورد گفته است: دسترسی به تست های سریع و کم هزینه کرونا برای مقابله با این ویروس لازم است و تنها در این صورت است که می توان به بازگشایی مدارس، کسب و کارها و سایر مشاغل مهم در سراسر دنیا امید داشت. این رقابت می تواند الهام بخش گروه های علمی و حرفه ای باشد تا با همکاری یکدیگر تست سریع و ارزان کرونا را ممکن نمایند تا دنیا بتواند دوباره به فعالیت های عادی خود بازگردد.

تمامی مردم دنیا می توانند در این رقابت شرکت نمایند. تست های شرکت نماینده در این رقابت باید نتایج خود را ظرف حداکثر 12 ساعت در دسترس قرار دهند و روش نمونه گیری نیز باید تا حد امکان تهاجمی نبوده و هزینه آن به ازای هر تست از 15 دلار بیشتر نباشد. گروه های برنده باید هر هفته حداقل 500 تست انجام دهند و این کار را ظرف 60 روز ادامه دهند. ثبت نام در این رقابت که شش ماه طول می کشد تا 31 آگوست 2020 ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1131

به "جایزه 5 میلیون دلاری برای فراوری کیت های ارزان تست کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایزه 5 میلیون دلاری برای فراوری کیت های ارزان تست کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید