توزیع 25 هزار پرس غذای گرم در میان زائران افغانستانی در مرز دوغارون

به گزارش ایران 20 دانلود، مسئول اجرایی ستاد اربعین شهرستان تایباد گفت: از 15 مهرماه تا امروز بیش از 25 هزار پرس غذای گرم توسط آستان قدس رضوی به زائران افغانستانی در مرز دوغارون توزیع شد.

توزیع 25 هزار پرس غذای گرم در میان زائران افغانستانی در مرز دوغارون

علی فخاری در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: در این ایام به صورت میانگین روزانه بیش از 3000 پرس غذای گرم بین زوار اربعین حسینی که به وسیله مرز دوغارون وارد کشور می شوند، توزیع می گردد.

وی گفت: آستان قدس رضوی علاوه بر توزیع غذا؛ خدمات فرهنگی، اسکان، امدادرسانی، بهداشتی و حمل و نقل سالمندان و معلولان به زائران پیاده اربعین حسینی که به وسیله این معبر رسمی وارد ایران می شوند، ارائه نموده است.

فخاری اعلام کرد: همچنین در این ایام به صورت روزانه بالغ بر یک هزار وعده صبحانه همراه با خدمات مختلف در حوزه های پزشکی، فرهنگی، اسکان و نظافت با حضور خادمیاران به زائران ارائه می گردد.

وی ادامه داد: از 15 مهرماه امسال تاکنون بیش از 18 هزار بسته فرهنگی بین زائران افغانستانی در موکب امام رضا(ع) توزیع شده است.

مسئول اجرایی ستاد اربعین شهرستان تایباد، اظهار کرد: روزانه بیش از 3000 نفر از زائران کشور افغانستان برای شرکت در راهپیمایی اربعین در کشور عراق به وسیله مرز دوغارون وارد ایران می شوند.

وی مطرح کرد: 180 نیروی خادمیار و 120 نفر از مردم تشیع و تسنن شهرستان تایباد در مرز دوغارون به زائران کربلای حسینی خدمات رسانی می نمایند، این نهاد همچون سال گذشته از روزهای ابتدایی حضور زائران در مرز ایران و افغانستان خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی را شروع نموده است.

فخاری اظهار کرد: پیش بینی می گردد تا خاتمه مهرماه امسال که مصادف با خاتمه ماه صفر است بیش از 34 هزار پرس غذا در موکب امام رضا(ع) مستقر در مرز دوغارون از سوی آستان قدس رضوی بین زائران اربعین توزیع گردد.

از ابتدای ماه صفر تاکنون بیش از 30 هزار نفر از زائران افغانستانی برای شرکت در راهپیمایی اربعین و عزاداری ایام خاتمهی ماه صفر به وسیله مرز دوغارون وارد ایران شده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 472

به "توزیع 25 هزار پرس غذای گرم در میان زائران افغانستانی در مرز دوغارون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توزیع 25 هزار پرس غذای گرم در میان زائران افغانستانی در مرز دوغارون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید