توافق برگزیت اساسا غیرممکن است

به گزارش ایران 20 دانلود، یک منبع در دفتر رسمی نخست وزیر بریتانیا پس از تماس تلفنی نخست وزیر بریتانیا و صدراعظم آلمان گفت که توافق برگزیت اساسا غیرممکن است.

توافق برگزیت اساسا غیرممکن است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک منبع در دفتر رسمی نخست وزیر بریتانیا پس از تماس تلفنی بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، گفت که توافق برگزیت اساسا غیرممکن است.

براساس گزارش شبکه خبری بی بی سی، جانسون پیش از این با مرکل در مورد پیشنهادهایی که به اتحادیه اروپا ارائه نموده بود، صحبت کرد اما این منبع گفت، مرکل این موضوع را روشن ساخته که توافق برگزیت براساس این پیشنهادها بسیار بعید است.

طبق گزارش بی بی سی، سخنگوی مرکل گفته بود که دفتر وی جزئیات مکالمات محرمانه را فاش نمی کند.

پس از ارائه پیشنهادهای جدید، منابع دولتی امیدوار بودند تا بریتانیا بتواند سریعا وارد یک دوره 10 روزه مذاکرات با هدف دستیابی به توافق نهایی در اجلاس اتحادیه اروپا در 17 اکتبر (25 مهرماه) گردد.

اتحادیه اروپا متعهد شده تا این پیشنهادها را با دقت آنالیز کند. امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه گفته بود که اتحادیه اروپا در سرانجام هفته جاری در مورد اینکه آیا توافق جدیدی امکان پذیر است، تصمیم خواهد گرفت.

این منبع دفتر رسمی نخست وزیر بریتانیا با اشاره به تماس تلفنی صبح روز سه شنبه (امروز)، گفت: با وجود اینکه انگلیس مسیری طولانی را طی نموده، مذاکرات در بروکسل نزدیک به شکست است.

طبق گزارش بی بی سی، در واقع هیچ کس، خصوصا برلین نمی خواهد به طور مستقیم درخصوص این تماس تلفنی اظهارنظرکند اما در مذاکرات با مقامات اتحادیه اروپا و دیپلمات ها در بروکسل، شک و تردیدی قابل توجهی وجود دارد.

تحرکات اخیر جانسون برای دور زدن مجلس انگلیس و تدارک او برای خروج این کشور از اتحادیه اروپا بدون توافق با اتحادیه با انتقاد دونالد توسک رئیس شورای اروپا هم روبرو شده است.

به اعتقاد او، بوریس جانسون ممکن است تصمیم بگیرد که برگزیت را با تمام هزینه های آن انجام دهد فقط به این دلیل که موضوعات سیاسی داخلی را حل نماید.

توسک اضافه نمود: مهمترین چالش سیاسی با برگزیت شرایط داخل بریتانیا است و احساسات مربوط به این نشان می دهد که ما همگی قربانی سیاست های داخلی بریتانیا هستیم. من نمی توانم این موضوع را رد کنم که بوریس جانسون می خواهد خروج را با تمامی هزینه های آن فقط به دلیل منافع داخلی انجام دهد

چندی پیش متن طرح پیشنهادی بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس برای خروج این کشور از اتحادیه اروپا (برگزیت) منتشر شد.

بوریس جانسون گفته طرح پیشنهادی او برای برگزیت به دنبال انجام بازرسی های فیزیکی در مرز ایرلند نیست. سی ان ان نوشته این بازرسی ها باید در مبدأ ارسال یا در دیگر نقاط در طول زنجیره تأمین انجام شوند.

31 اکتبر (نهم آبان 1398) مهلت انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا با و یا بدون توافق فرا خواهد رسید و جانسون تأکید نموده که تا این زمان، کشورش را از اتحادیه اروپا با توافق و یا بدون توافق خارج خواهد نمود.

اظهارات جانسون درباره برگزیت در حالی مطرح شده که همه پرسی 23 ژوئن 2016 (سوم تیرماه 1395) در بریتانیا درباره ادامه حضور این کشور در اتحادیه اروپا یا خروجش از آن، با پیروزی اردوگاه حامیان خروج به اتمام رسید.

به دنبال این همه پرسی، دیوید کامرون نخست وزیر وقت انگلیس که حامی حضور در اتحادیه اروپا بود، به دلیل ناکامی در این همه پرسی از سمت خود استعفا داد و ترزا می جایگزین او در مقام رهبری حزب حاکم محافظه کار و نخست وزیر جدید شد.

ترزا می نخست وزیر مستعفی انگلیس بعد از رایزنی های بسیار با کشورهای اروپایی به توافقی با اتحادیه اروپا در زمینه برگزیت دست یافت اما به دنبال روبروه شدن با سد مجلس انگلیس برای اجرایی کردن این توافق به دومین نخست وزیر قربانی این همه پرسی تبدیل شد.

ترزا می سه بار توافق دولتش با اتحادیه اروپا درباره برگزیت را به مجلس انگلیس ارائه کرد اما قانونگذاران هر سه بار این طرح را رد کردند. او سوم خرداد سال جاری با اعلام شکست کوشش هایش برای حصول توافق با بروکسل برای خروج از اتحادیه اروپا استعفای خود را اعلام نمود و 17 خرداد رسماً از سمت خود استعفا داد و متعاقبا بوریس جانسون سکان نخست وزیری را برعهده گرفت.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 444

به "توافق برگزیت اساسا غیرممکن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق برگزیت اساسا غیرممکن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید