برگزیت بدون توافق موجب کمبود مواد غذایی، دارو و هرج و مرج عمومی خواهد شد

به گزارش ایران 20 دانلود، برگزیت بدون توافق موجب اختلال شدید در عرضه و تامین مواد غذایی و دارو و گسترش هرج و مرج و اعتراضات عمومی خواهد شد.

برگزیت بدون توافق موجب کمبود مواد غذایی، دارو و هرج و مرج عمومی خواهد شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، در حالی که بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس وعده داده است که 31 اکتبر با توافق یا بدون توافق اتحادیه اروپا را ترک خواهد نمود، طرح های دولت بریتانیا برای برگزیت بدون توافق نسبت به اختلال شدید و وخیم در مسیرهای کانال، تاثیر منفی شدید بر عرضه دارو و مواد غذایی هشدار داده و اعلام نموده است که اعتراضات و هرج و مرج عمومی این کشور را فراخواهد گرفت.

دولت انگلیس اعلام نموده است که فرضیه های مربوط به بدترین سناریوی ممکن برای برگزیت را 2 آگوست یعنی 9 روز پس از نخست وزیری بوریس جانسون آماده نموده است.

این سند بر اساس بدترین سناریوی ممکن تدوین شده است، اگر بریتانیا بخواهد 31 اکتبر اتحادیه اروپا را بدون توافق ترک کند. در این سند آمده است: افکار عمومی و کسب و کارهای انگلیس آمادگی بسیار کمی برای برگزیت بدون توافق و سناریوهای فاجعه بار احتاقتصادی خواهند داشت که علت اصلی آن سردرگمی سیاسی درباره روند برگزیت است.

در این سند آمده است: در بدترین سناریوی ممکن برای برگزیت بدون توافق، عرضه مواد غذایی تازه به شدت کاهش خواهد یافت. این مساله موجب اختلال جدی در عرضه مواد غذایی و بالا رفتن قیمتها خواهد شد.

در نخستین روز برگزیت بدون توافق، ترافیک و عبور و مرور به وسیله کانال انگلیس بیش از 60 درصد کاهش خواهد یافت. این اختلال حداقل 3 ماه طول خواهد کشید. اختلال در ترافیک در کانال انگلیس می تواند موجب بروز چالش های زیادی در تحویل سوخت، عرضه مواد غذایی و دارو در لندن و جنوب شرق انگلیس گردد.

این گزارش اضافه نمود: خدمات اقتصادی مرزی و به اشتراک گذاری اطلاعات بین پلیس و سرویس های امنیتی نیز دچار اختلال خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 351

به "برگزیت بدون توافق موجب کمبود مواد غذایی، دارو و هرج و مرج عمومی خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزیت بدون توافق موجب کمبود مواد غذایی، دارو و هرج و مرج عمومی خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید