این رژیم غذایی شدت بیماری کرونا را کاهش می دهد

به گزارش ایران 20 دانلود، این مطالعه جدید که توسط محققان دانشگاه کانکتیکات در آمریکا انجام شد، نشان داد که یک رژیم غذایی پایه گیاهی با کاهش 73 درصدی احتمال عفونت متوسط تا شدید کووید-19 ارتباط دارد.

این رژیم غذایی شدت بیماری کرونا را کاهش می دهد

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ سرگرمی و سفر بیشتر بدانید.

همچنین رعایت یک رژیم غذایی که در آن مصرف ماهی زیاد و مصرف گوشت قرمز محدود می گردد یا اصلا وجود ندارد با کاهش 59 درصدی احتمال عفونت متوسط تا شدید کووید-19 همراه است.

بر اساس نتایج این مطالعه در مقایسه با افرادی که رژیم غذایی گیاهی داشتند، افرادی که رژیم کم کربوهیدرات و پروتئین داشتند احتمال ابتلا به عفونت متوسط تا شدید کووید-19 در آنها تقریباً چهار برابر بیشتر بود.

دکتر سارا سیدلمان از دانشگاه کانکتیکات که ریاست این مطالعه را بر عهده داشت، گفت: نتایج مطالعه ما نشان می دهد که رعایت یک رژیم غذایی سالم و غنی از مواد مغذی را می توان برای پیشگیری از ابتلا به عفونت شدید کووید-19 مد نظر واقع شده است.

رژیم های غذایی گیاهی حاوی سبزیجات، حبوبات و خشکبار زیاد و مرغ و گوشت قرمز و فرآوری شده کم است.

محققان خاطرنشان کردند که رژیم های غذایی پایه گیاهی غنی از مواد مغذی به ویژه مواد شیمیایی گیاهی - پلی فنول ها، کاروتنوئیدها - ویتامین ها و مواد معدنی هستند که برای یک سیستم ایمنی سالم مهم به شمار می فرایند. ماهی منبع مهمی از ویتامین دی و اسیدهای چرب امگا 3 است که هر دو خاصیت ضد التهابی دارند.

نتایج این مطالعه در مجله BMJ Nutrition Prevention & Health منتشر شده است.

منبع: یونایتدپرس

منبع: همگردی
انتشار: 14 تیر 1400 بروزرسانی: 14 تیر 1400 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1677

به "این رژیم غذایی شدت بیماری کرونا را کاهش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این رژیم غذایی شدت بیماری کرونا را کاهش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید