اهدای سیمرغ صنایع دستی به عوامل فیلم منتخب مردم در جشنواره فجر

به گزارش ایران 20 دانلود، تندیس صنایع دستی کشور در نشستی صمیمانه در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عوامل فیلم متری شش و نیم اهدا شد.

اهدای سیمرغ صنایع دستی به عوامل فیلم منتخب مردم در جشنواره فجر

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، عصر امروز 13 آذر 98 در نشستی صمیمانه با اهدای سیمرغ صنایع دستی از سوی معاونت صنایع دستی کشور از عوامل فیلم متری شش و نیم در سالن فجر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تقدیر شد.

پویا محمودیان، معاون صنایع دستی کشور در ابتدای این نشست با تشکر از حضور عوامل این فیلم در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: سال 97 خانواده صنایع دستی کشور و هنرهای سنتی به صورت نمادین چند کار را برنامه ریزی کرد و چند طرح را به منظور ارتقای صندلی صنایع دستی در بعد داخلی و در میان هم وطنانش به مرحله اجرا درآورد که یکی از این کارها که به تأکید دکتر مونسان انجام شد، تکریم و تقدیر از فیلم برگزیده جشنواره فیلم فجر از نگاه تماشاگران بود که به منظور تعمیق روابط بین هنرمندان و صنعتگران این اقدام انجام شد.

محمودیان توضیح داد: امروز بنده به عنوان نماینده و سخنگوی هنرمندان و صنعتگران کشور ایران که بالغ بر 2میلیون نفر در کل کشور هستند، در اینجا حضور دارم. دو رکن اقتصاد خلاق، صنایع دستی کشور و هنر هفتم سینما با هدف هم افزایی و تعمیق سینما قطعاً می توانند تاثیرگذاری بهتری هم برای اصحاب سینما و هم برای هنرمندان و صنعتگران هنرهای سنتی داشته باشند. طی سال های اخیر خوشبختانه توانستیم این روابط را ایجاد کنیم و اکنون سعی ما این است که بتوانیم هر چه بیشتر این روابط را نزدیک کنیم.

صنایع دستی، سینما و ترویج سبک ایرانی اسلامی

معاون صنایع دستی کشور در ادامه اضافه نمود: صنایع دستی و هنرهای سنتی ما می توانند به وسیله سینما برای تغییر سبک زندگی مردم و ترویج سبک ایرانی اسلامی وارد عمل شوند و همچنین بازیگران سینما به عنوان جامعه مرجع برای جوانان ما در این حوزه در کنار صنایع دستی و هنرهای سنتی باعث اتفاقات خوشی در حوزه اقتصاد هنر شوند. 31 استان کشور، 31 گنج بی سرانجام حوزه هنرهای سنتی و صنایع دستی هستند و بیش از 2میلیون نفر صنعتگر و هنرمند که بیش از 75درصد از آن ها را زنان توانمند این کشور به خود اختصاص داده اند، قطعاً به وسیله شما می توانند در سینما شاهد تاثیرگذاری های خوبی در هر دو حوزه سینما و صنایع دستی باشند.

او تاکید نمود: صنایع دستی و هنرهای سنتی در صحنه آرایی و در لوکیشن فیلم ها و پوشش بازیگران ما می توانند بسیار تاثیرگذار باشند و غنای فرهنگی چندهزارساله ما را به زیبایی به تصویر می کشند به طوری که بتوان به آن افتخار کرد.

محمودیان در ادامه خاطر نشان کرد: امروز به صورت نمادین در اینجا گردهم آمده ایم تا این تندیس صنایع دستی را که استاد میرفخرایی از هنرمندان برجسته کشورمان با نقره قلم زنی نموده است، به نمایندگی از هنرمندان صنایع دستی کشور به فیلمی اهدا کنیم که از نگاه مردم برگزیده شده است. برای اینکه ثابت کنیم هنرمندان صنایع دستی ما در ساختن تندیسی که برای فیلم و هنرمندان آن فیلم به یادگار خواهد ماند، توانمند هستند.

سینما پیشانی فرهنگ

در ادامه این نشست، سیدجمال ساداتیان، تهیه نماینده فیلم متری شش و نیم گفت: امروز سینما پیشانی فرهنگ بسیاری از کشورها از جمله ما شده است و در جاهایی که کشور دچار تنگناهای مالی می گردد، سینما می تواند بسیار تاثیرگذار باشد. امیدوارم این نوع نزدیکی ها بین سینما و سایر ارکان کشور ادامه یابد و این هم افزایی به هر دو صنعت سینما و صنایع دستی یاری کند.

او اضافه نمود: توجه و عرق ملی شما باعث شد که این سیمرغ به عوامل فیلم متری شش و نیم اهدا گردد و امیدواریم این سیمرغ بتواند جایگزین مناسبی برای آن باشد تا بتوانیم به هنرهای بومی خود بیشتر ببالیم.

این جایگزینی برای سیمرغ بسیار حرکت خوبی است

در ادامه، سعید روستایی، کارگردان و نویسنده فیلم متری شش و نیم نیز در سخنانی کوتاه در این مراسم اظهار کرد: خیلی خوشحالم که امروز اینجا هستم و سیمرغی را دریافت می کنم که تمام و کمال برای خودمان است. این جایگزینی برای سیمرغ بسیار حرکت خوبی است که امیدوارم مورد قبول واقع گردد و ادامه یابد.

پرویز پورحسینی از بازیگران پیش کسوت حوزه سینما و تلویزیون نیز در این نشست با اشاره به اینکه سینمای ایران بعد از انقلاب پیشتاز بوده است، خاطر نشان کرد: دربسیاری از کشورها ما را با سینمای کیارستمی و امثال آن می شناسند و باید قدر جوانانی که به وسیله سینما ایران را در جهانیان به خوبی معرفی می نمایند را بیشتر بدانیم و به جای مانع تراشی به آنها بها دهیم.

اوبا اشاره به لزوم حمایت هرچه بیشتر چهره های مشهور و سینماگران از هنرمندان صنایع دستی اعلام نمود: بسیاری از هنرمندان صنایع دستی ما اساتیدی هستند در حد سینماگران و باید برای یاری به این قشر توانمند از ظرفیت سینما و سلبریتی ها بیشتر بهره بگیریم تا بتوانند زندگی خوبی داشته باشند.

در این مراسم، استاد میرفخرایی، سازنده تندیس صنایع دستی با حضور پویا محمودیان، معاون صنایع دستی کشور و جمعی از مسئولان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، این تندیس را به سید جمال ساداتیان، تهیه نماینده و سعید روستایی کارگردان فیلم متری شش و نیم تقدیم کردند.

همچنین در این مراسم از عوامل فیلم متری شش و نیم با اهدای هدایایی از صنایع دستی تقدیر به عمل آمد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 584

به "اهدای سیمرغ صنایع دستی به عوامل فیلم منتخب مردم در جشنواره فجر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهدای سیمرغ صنایع دستی به عوامل فیلم منتخب مردم در جشنواره فجر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید