اعتراض رییس اتحادیه بین المجالس به استفاده از پلتفرم آمریکایی

به گزارش ایران 20 دانلود، تهران (پانا) - رییس اتحادیه بین المجالس مجلس در واکنش به استفاده از نوع پلتفرم مورد استفاده در برگزاری نشست های مجازی اتحادیه بین المجالس جهانی، خواستار بررسی و رفع فوری محدودیت حضور زنان مجلس در این نشست شد.

اعتراض رییس اتحادیه بین المجالس به استفاده از پلتفرم آمریکایی

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU) با همکاری سازمان ملل متحد نشستی را با موضوع زنان برگزار می کند که باتوجه به بیماری همه گیر کووید-19، این نشست در سال جاری مجازی در روز 3 فروردین برگزار خواهد شد.

باتوجه به پلتفرم آمریکایی استفاده شده در این اجلاس و تحریم های یکجانبه علیه جمهوری اسلامی ایران، نمایندگان زن مجلس شورای اسلامی نمی توانند در این نشست مشارکت داشته باشند.

احمد نادری رییس اتحادیه بین المجالس مجلس، نسبت به استفاده از نوع پلتفرم مورد استفاده در برگزاری نشست های مجازی اتحادیه بین المجالس جهانی واکنش نشان داد و در پیامی به دبیرکل اتحادیه اتحادیه بین المجالس جهانی خواستار بررسی و رفع فوری این محدودیت شد.

در پیام ارسالی نادری به دبیرکل اتحادیه آمده است: همانطور که در مفاد اساسنامه IPU قید شده، یکی از اصول اساسی اتحادیه اطمینان از مشارکت آزادانه و کامل همه مجلس های عضو در همه فعالیت های اتحادیه است. این اصلی است که به طور مداوم در فعالیت های اتحادیه مورد احترام قرار می گیرد و انتظار جدی وجود دارد که در دوره همه گیری کرونا این امر ادامه یابد.

رییس اتحادیه بین المجالس مجلس اضافه کرد: از جنابعالی و همکاران شما در دبیرخانه می خواهم که اقدامات فوری لازم را برای حل این مشکل جدی که قطعاً مانع مشارکت آزادانه و کامل نمایندگان مجلس اسلامی ایران در رویدادهای مجازی مزبور خواهد بود، انجام دهند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1530

به "اعتراض رییس اتحادیه بین المجالس به استفاده از پلتفرم آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض رییس اتحادیه بین المجالس به استفاده از پلتفرم آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید