استقبال نماینده سازمان ملل از آزادی اسرا توسط نیروهای انصارالله

به گزارش ایران 20 دانلود، نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن از تصمیم نیروهای انصارالله یمن برای آزاد کردن 350 اسیر ائتلاف سعودی قدردانی کرد و خواستار برداشته شدن گام های بیشتر در راستای توافق استکهلم شد.

استقبال نماینده سازمان ملل از آزادی اسرا توسط نیروهای انصارالله

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مارتین گریفیتس نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن از آزاد کردن شماری از اسرای ائتلاف سعودی توسط نیروهای انصارالله و ارتش یمن استقبال کرد.

به نوشته پایگاه اینترنتی سازمان ملل متحد، گریفیتس روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام نمود: امیدوارم این گام به ابتکارات بیشتری منجر گردد که تبادل تمامی اسرای جنگی را بر اساس توافق استکهلم تسهیل کند.

گریفیتس در این بیانیه از طرفین درگیر درخواست کرد در زمینه آزادسازی، انتقال و بازگرداندن اسرای جنگی با یکدیگر همکاری نمایند.

او نوشت: طرفین درگیر را به دیدار در اولین فرصت و ادامه گفت وگوها درخصوص تبادل [اسرا] در آینده بر اساس توافق استکهلم دعوت می کنم.

این نماینده سازمان ملل از جامعه جهانی صلیب سرخ به خاطر نقش ارزشمندی که در آزادسازی این اسراء ایفا نموده است قدردانی کرد.

امروز (دوشنبه) عبدالقادر المرتضی رئیس کمیته امور اسرا در دولت نجات ملی یمن، مستقر در صنعاء، از ابتکار یکجانبه آزادی سه اسیر سعودی در قالب 350 اسیر ائتلاف سعودی اطلاع داد و از ائتلاف خواست تا حسن نیت خود را با اقدام مشابه نشان دهد.

طبق گزارش وبسایت شبکه خبری المسیره، کمیته صلیب سرخ جهانی روند انتقال سه اسیر سعودی و تحویل آنان به خانواده شان را بر عهده دارند و نظارت خواهند کرد. همچنین در میان این اسرا، اسیرانی هستند که از بمباران عربستان سعودی علیه زندان ذمار جان به در برده اند. عربستان اوایل ماه جاری میلادی (سپتامبر- اواخر مرداد ماه) یک زندان محل نگهداری اسرای جنگی در استان ذمار یمن را بمباران نموده و دهها نفر را قتل عام نموده بود.

توافق سوئد یا استکهلم، توافق صنعاء و دولت مستعفی هادی (به نمایندگی از ائتلاف سعودی) است که سیزدهم دسامبر 2018 (22 آذر 1397) حاصل شد. این توافق که بخش اصلی آن درباره آتش بس در استان الحدیده (جبهه غربی یمن) است، در بخشی دیگر شامل توافق برای تبادل اسراء است.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 423

به "استقبال نماینده سازمان ملل از آزادی اسرا توسط نیروهای انصارالله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال نماینده سازمان ملل از آزادی اسرا توسط نیروهای انصارالله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید