اخبار کرونا در چند خط ؛ زنان در برابر کرونا قوی ترند

به گزارش ایران 20 دانلود، ویروس کرونا در سراسر دنیا تقریبا 26 میلیون نفر را آلوده نموده است.

اخبار کرونا در چند خط ؛ زنان در برابر کرونا قوی ترند

به گزارش خبرنگاران ، در حالی که پاندمیک کرونا در سراسر دنیا ادامه دارد آخرین اخبار مربوط به این ویروس در رسانه های دنیا را مرور می کنیم:

*نتایج یک تحقیق جامع نشان می دهد کشورهای انگلیس و آمریکا در میان تمامی کشورهای توسعه یافته و پیشرفته دنیا بدترین عملکرد را در تقابل با پاندمیک کرونا داشته اند. در انگلیس و آمریکا به ترتیب مردم اعتقاد دارند دولت های متبوعشان 54 و 52 درصد در کنترل شرایط کرونا ناموفق عمل نموده اند و بسیار ناکارآمد بوده اند. 47 درصد از مردم اسپانیا همین عقیده را درباره دولت دارند و این آمار برای مردم ژاپن و فرانسه به ترتیب 43 و 41 درصد است.

*بریتانیا اعلام آمادگی برای واکسیناسیون سراسری نموده است. بر اساس گزارش های اعلام شده کلیه کادر درمانی کرونا و بعد از آن داروسازها، ماماها و دامپزشکان در خط اول کسانی هستند که واکسن کرونا را دریافت می نمایند. روزانه 2 هزار و 200 نفر در این کشور مبتلا به کرونا تشخیص داده می شوند.

*یک میلیون و 850 هزار بیمار در بریتانیا به دلیل پاندمیک کرونا نتوانسته اند عمل های جراحی مربوط به بیماری خود را انجام بدهند و در صف جراحی هستند که به بحرانی عمیق در این کشور تبدیل شده است.

*تحقیقات فراوان همچنان حاکی از قدرت بی مثال ماسک در برابر کرونا است. یافته های محققان نشان می دهد که ماسک های کتانی که از در خانه ساخته می گردد 99 درصد و ماسک های جراحی تا 100 از انتشار قطرات آلوده به ویروس فرد مبتلا به محیط جلوگیری می نماید.

*پاسخ به این سوال بسیار جذاب به نظر می رسد: آیا کسی که سرما می خورد در برابر کرونا محافظت می گردد؟ قرار است بودجه ای معادل 8 میلیون و 400 هزار پوند به این موضوع اختصاص یابد تا تعیین گردد که آیا ابتلا به سرماخوردگی ضریب ابتلای فرد به کرونا را پایین می آورد یا نه. این آزمایش و تحقیق قرار است در 17 انستیتو انجام گردد.

*یک داروی مخصوص به گربه ها در مبارزه با کرونا موثر تشخیص داده شده است. این دارو GC376 نام دارد و برای یک بیماری مخصوص در گربه ها به نام پریتونیت عفونی ساخته شده. پریتونیت عفونی بیماری کشنده ای در گربه هاست که عفونت از روده آغاز می گردد و به مغز می رسد و در نهایت باعث مرگ گربه خواهد شد. حالا این دارو به عنوان یکی از ده ها داروی موثر در برابر کرونا تشخیص داده شده و دانشمندان در حال آنالیز بر روی صحت این فرضیه هستند.

*خطر ابتلا به کرونا در پی استفاده از دستشویی های موجود در هواپیما وجود دارد و به مسافران توصیه می گردد تا جایی که امکان دارد حین سفرهای هوایی از دستشویی های داخل هواپیما استفاده ننمایند.

*همچنان بر روی اهمیت استفاده از داروهای مخصوص فشار برای بهبود حال بیماران بدحال کرونایی تاکید می گردد.

*دانشمندان همچنان هشدار میدهند که واکسن کرونا بر روی افراد چاق تاثیر چندانی نخواهد داشت چرا که سیستم ایمنی بدن آنها ضعیف است.

*واکسن ساخته شده از سوی شرکت مدرنای آمریکا بر روی بدن دو بیمار سالمند کاملا موثر بوده و مجددا موجی از شادی را در بین محققان این شرکت رقم زده است.

*محققان و دانشمندان علوم پزشکی در نیویورک بر این عقیده هستند که زنان نسبت به مردان در مقابل ویروس کرونا قوی ترند. بر اساس این تحقیق سیستم ایمنی بدن زنان و مردان پاسخ متفاوتی نسبت به ویروس کرونا دارد. مردان نسبت به زنان در ابتدای عفونت پروتئین های ضد التهابی به نام سیتوکین زیاد دارند که می تواند منجر به شوک های مرگبار سیتوکین گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 12 آبان 1399 بروزرسانی: 12 آبان 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1217

به "اخبار کرونا در چند خط ؛ زنان در برابر کرونا قوی ترند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخبار کرونا در چند خط ؛ زنان در برابر کرونا قوی ترند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید