آخرین شرایط پروازهای خارجی و خسارت کرونا به ایرلاین ها

به گزارش ایران 20 دانلود، دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی خاطرنشان کرد ازسرگیری پروازهای خارجی تنها به شرایط شیوع ویروس کرونا و نحوه کنترل آن از سوی کشورهای مختلف بستگی دارد. براساس برآوردهای اجرا شده شرکت های هواپیمایی ایرانی تا خاتمه فروردین ماه 4000 میلیارد تومان زیان دیده اند و پس از آن میزان خسارات ناشی از پرواز نکردن آن ها به حدود 1000 میلیارد تومان در ماه رسیده است.

آخرین شرایط پروازهای خارجی و خسارت کرونا به ایرلاین ها

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، مقصود اسعدی سامانی درباره آخرین شرایط پروازهای خارجی و خسارت های وارد شده به ایرلاین های داخلی ناشی از شیوع ویروس کرونا گفت: در حال حاضر دوباره ترکیه تاریخ جدیدی برای از سر گیری پروازهای ایران به این کشور اعلام نموده که 11 مهرماه سال جاری است اما تعیین نیست که این اتفاق می افتد یا خیر و محتمل است دوباره این پروازها از سوی ترکیه لغو گردد.

وی اضافه کرد: پرواز عراق هم به تازگی راه افتاده و هواپیمایی ماهان تنها می تواند مسافران خود را به مقصد بصره ببرد. البته دیگر ایرلاین ها مانند ایران ایر نیز در حال رایزنی برای راه اندازی پروازهای عراق به بصره و دیگر شهرهای این کشور همسایه هستند که در صورت اخذ مجوز آن را اعلام خواهیم کرد.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی ادامه داد: از سرگیری پروازهای خارجی و بازگشت شرایط آن ها به حالت عادی تنها بستگی به شیوع ویروس کرونا و نحوه کنترل آن از سوی کشورهای مختلف دارد. همچنین سیاست های کشورهای مختلف در این راستا نیز روی گسترش یا محدود شدن پروازها اثرگذار است. اما باید به این مسئله فکر کنیم که اگر به عنوان مثال واکسن یا دارویی برای ویروس کرونا فراوری و در دنیا عرضه گردد ایمنی بالایی بوجود خواهد آمد و مسلما بسیاری از پروازهای خارجی ازسرگرفته خواهد شد یا آنکه اگر شرایط شیوع ویروس کرونا در ایران یا کشورهای دیگر دوباره اوج بگیرد ممکن است همین پروازهای خارجی ازسرگرفته شده هم لغو شوند.

خسارات ایرلاین ها ماهانه 1000 میلیارد تومان

اسعدی سامانی درباره میزان خسارات وارد شده به شرکت های هواپیمایی ناشی از شیوع ویروس کرونا گفت: برآوردهای اجرا شده نشان می داد که تا 15 فروردین ماه شرکت های هواپیمایی ایرانی حدود سه هزار میلیارد تومان و تا انتها فروردین ماه حدود چهار هزار میلیارد تومان زیان دیدند و این خسارات در ماه های بعدی نیز ادامه پیدا کرد.

وی اضافه کرد: گرچه هنوز برآورد دقیقی از میزان خسارات وارده به ایرلاین های داخلی صورت نگرفته اما به صورت تقریبی شرکت های هواپیمایی ایرانی پس از فروردین ماه حدود 1000 میلیارد تومان به صورت ماهانه عدم النفع (خسارت ناشی از انجام نشدن پروازها) داشته اند.

  • پروازهای ترکیه هنوز قطعی نشده است | برای خرید بلیت عجله نکنید
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1183

به "آخرین شرایط پروازهای خارجی و خسارت کرونا به ایرلاین ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط پروازهای خارجی و خسارت کرونا به ایرلاین ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید