5 خوردنی برتر استانبول که جهانگرد ها نباید از دست بدهند

به گزارش ایران 20 دانلود، غذاهای ترکیه در بیشتر شهرهای بزرگ یافت می گردد و به نوعی به طور گسترده ای در سراسر دنیا پخش شده است. با این حال، طعم واقعی آنها را هیچ جا به جز خیابان های خود ترکیه و استانبول نمی توانید بچشید. پس اگر بلیط لحظه آخری استانبول گرفته اید همراه ما باشید، در اینجا به پنج مورد از برترین غذاها و خوردنی های ترکیه اشاره میکنیم که بدون آنها سفر شما کامل نخواهد بود. پس از رزرو هتل با نرخ های بسیار عالی از اقامت خود با خوردن غذاهای هیجان انگیز ترکیه ای لذت ببرید.

5 خوردنی برتر استانبول که جهانگرد ها نباید از دست بدهند

پیتزا پیده ترکیه

دوستداران پیتزا در سرتاسر دنیا می توانند از خوردن پیتزای ترکیه ای و طعم فوق العاده آن بسیار مسرور شوند. نان این نوع پیتزاها بسیار شبیه به نان پیتا می باشد که در منطقه مدیترنه و آسیا موجود است. این نوع پیتزا یک لایه خمیر است که در آشپزخانه درست می گردد و بعد از آن با انواع مختلف مواد مانند گوشت چرخ شده و پنیر، تخم مرغ و ترکیبی از سبزیجات و ادویه پوشیده می گردد.

بهتر است این غذا را با دست میل کنید تا ظرافت پخت آن را احساس کنید.

گزلمه

یکی دیگر ازغذاهای محلی ترکیه Gozleme می باشد و از مواد غذایی خوشمزه مانند پنیر، گوشت چرخ شده و سبزیجات پر شده است. برترین مکان برای لذت بردن از این پنکیک های پر شده در یک رستوران محلی نزدیک به کوش آداسی به نام رستوران Yavuz است که از سال 1984 آغاز به سرو گزلمه نموده است.

این رستوران در یک منطقه روستایی قرار گرفته است که درختان بزرگ بر روی آن سایه ایجاد نموده اند و در حالی که از خوردن غذا لذت می برید، می توانید بین جایگاه ها از فرش ترکیه و کوسن ها بهره ببرید که کاملا حس سنتی به شما منتقل گردد.

کوفته ترکیه ای

این کوفته های خوشمزه پخته شده یا سرخ شده با گوشت گاو، چیلی، پیاز و گندم بلغور هستند. این غذا از کوچکترین کافه رستوران ها تا رستورانهای دارای بالاترین رتبه در ترکیه در همه جا سرو می گردد.

پس اگر بلیط هواپیما رزرو نموده اید و قصد سفر به ترکیه را دارید از کوفته غافل نشوید.

راحت الحلقوم

بازدید از ترکیه کامل نیست تا زمانی که راحت الحلقوم میل کنید! راحت الحقوم ها معمولا یا با نوعی از شکر ساخته شده اند یا با استفاده از عسل خالص. لذت استفاده از آن با عسل سنتی ترکیه برترین تجربه خواهد بود.

راحت الحلقوم ترکیه ای را می توان در سراسر ترکیه پیدا کرد، اما برترین جا برای خرید، بازار ادویه استانبول است، جایی که فروشگاه ها ادویه های معتبر، زعفران و آجیل های خوشمزه و میوه های خشک را به فروش می رسانند.

چای و قهوه ترکیه ای

چای و قهوه ترک به عنوان یک سنت محلی و آداب مهمان نوازی به راحتی در دسترس هستند و در برخی موارد، حتی به مهمانان در رستوران ها و مغازه های محلی به رایگان با چای پذیرائی می گردد. چای ترکیه در طعم های مختلف از جمله طعم تلخ سنتی که با یک قاشق شکر یا سیب شیرین می گردد وجود دارد. چای انار نیز هست که می تواند گرم و یا سرد باشد.

قهوه ترکیه قوی و طعم فوق العاده ای دارد. گردشگران می توانند چای و قهوه فوری را نیز در مغازه های محلی خریداری کنند.

منبع: onthegotours

منبع: تریپ
انتشار: 15 مرداد 1401 بروزرسانی: 15 مرداد 1401 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 2099

به "5 خوردنی برتر استانبول که جهانگرد ها نباید از دست بدهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 خوردنی برتر استانبول که جهانگرد ها نباید از دست بدهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید