اولین گروه از گردشگران روسی پس از لغو ویزا گردشگری وارد ایران شدند

به گزارش ایران 20 دانلود، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، اولین گروه از گردشگران روسی پس از لغو ویزا گردشگری وارد ایران شدند.

اولین گروه از گردشگران روسی پس از لغو ویزا گردشگری وارد ایران شدند

محمد حسین صوفی، مدیر عامل کانون اتومبیلرانی و جهانگردی در حاشیه مراسم استقبال از گردشگران روسی گفت: از اولویتهای برنامه های تحولی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دولت سیزدهم افزایش تعاملات مالی فرهنگی بویژه افزایش تعاملات گردشگری با کشورهای مختلف از جمله همسایگان است که بر این اساس، برنامه های متعدد و متنوعی مانند برگزاری نمایشگاه های گردشگری ایران در خارج از کشور و برگزاری انواع رالی تورها طراحی شده است.

وی افزود: از برنامه های مهم دیگر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی موضوع لغو ویزا با کشورهای مختلف جهان به شکل یک طرفه و دو طرفه است، خوشبختانه، پس از لغو ویزا دو طرفه میان ایران و روسیه که حاصل چند سال کوشش و کوشش بویژه در یکسال اخیر بوده است، شاهد ورود نخستین گروه گردشگران روسی بودیم.

صوفی شرح داد: این لغو ویزا با کوشش و بویژه مذاکرات متعددی که با طرف روسی، پلیس، گمرک و نهادهای مؤثر داشتیم، محقق شد. بعد از لغو ویزا هفته گذشته نخستین گروه گردشگران از ایران وارد فدراسیون روسیه شدند و شاهد حضور نخستین گروه گردشگران که شامل تورگردان ها و مسئولان آژانس ها و راهنمایان گردشگری از کشور روسیه هستند در ایران هستیم.

مدیر عامل کانون اتومبیلرانی و جهانگردی بیان نمود: این گروه گردشگران روسی چند روز در ایران هستند و از جاذبه های گردشگری، آثار فرهنگی و تاریخی کشورمان بازدید خواهند کرد و به عنوان سفیرانی هستند که موجب معرفی بیشتر ایران خواهند شد.

وی درباره لغو ویزا با سایر کشورها گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده، این لغو ویزا موجب افزایش گردشگران از ایران به روسیه و بالعکس خواهد شد. همچنین لغو ویزا با کشورهای دیگر نیز انجام خواهد شد و در آینده نزدیک شاهد تحقق این موضوع خواهیم بود. در حال حاضر لغو ویزا با بیش از 50 کشور را پیشنهاد دادیم و در دولت نیز مورد تأیید قرار گرفته که به تدریج اجرا خواهد شد.

منبع: همگردی
انتشار: 5 مهر 1402 بروزرسانی: 5 مهر 1402 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 2280

به "اولین گروه از گردشگران روسی پس از لغو ویزا گردشگری وارد ایران شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین گروه از گردشگران روسی پس از لغو ویزا گردشگری وارد ایران شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید